Надання щомісячної адресної допомоги ВПО: застосовуємо «Дію»

04.12.2021 14:00 Корисно
Фото: freeradio.com.ua Фото: freeradio.com.ua
Із 9 листопада 2021 року набули чинності зміни до порядку отримання адресної допомоги, що має покривати витрати на проживання та на оплату комунальних послуг. Вони повинні дещо спростити порядок її отримання. Як саме – розповідає наш юридичний консультант.

Як відомо, з 07 жовтня 2014 року особи зі статусом ВПО мають право отримувати щомісяця адресну допомогу, що має покривати витрати на проживання та на оплату комунальних послуг. Вона виплачується особам зі статусом ВПО, які переїхали з тимчасово окупованої території – Донецька та Луганська області, а також Автономна Республіка Крим.

Виплата здійснюється не більше ніж на 6 місяців. Її розмір залежить від категорії, до якої належить особа (пенсіонер, студент, особа з інвалідністю, працездатна особа). Призначення виплати здійснюється органом з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання.

Читайте також: Пенсія для ВПО: що робити, якщо не весь стаж зараховано

Як розповів адвокат Роман Чумак, з 9 листопада 2021 року набули чинності зміни до порядку отримання такої допомоги, які дещо спростили порядок її отримання.

По-перше, раніше з подаванням другої заяви на отримання адресної допомоги особа повин­на була надавати всі ті самі документи, що підлягали подачі в перший раз, зокрема й довідки про взяття на облік ВПО всіх членів сім’ї. Тепер така вимога скасовується. «За умови, що ніяких змін не відбулось, особа, яка бажає отримати допомогу на наступний шестимісячний пе­ріод, лише подає відповідну заяву. Всі інші відомості, які потрібні для виплати допомоги, орган отримує з раніше поданих документів», – підкреслив юрист.

Що стосується інших членів сім’ї, а саме встановлення факту перебування їх на обліку ВПО, то така інформація перевіряється з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики.

По-друге, з’явилася можливість подання заяви про виплату на наступний шестимісячний період або припинення виплати допомоги через портал «Дія». Заява формується автоматично. Це можливо в разі проходження автентифікації з використанням електронного підпису.

«Проте є певні перепони. Так, якщо відносно особи або членів її сім’ї буде відсутня інформація в Єдиній інформаційній базі ВПО, подання вищенаведених заяв буде блокуватися», – наголосив Роман Чумак.

Читайте також: Електронна трудова: як відбуватиметься перехід від паперу до «цифри»

Подача заяв у такому порядку також не потребує додаткового подання інших документів, оскільки відомості з них самостійно отримуються з інформаційних систем Мінсоцполітики на запит порталу «Дія». Заява розглядається в ті самі строки, а про результат розгляду заяви можна також дізнатися на порталі «Дія».

Все це значно спрощує подачу заяв про отримання допомоги та власне її отримання.

Автор:
Інна Можейко