«Ми заблокували вашу картку»: як шахраї намагаються видурити ваші гроші
Як пояснив фахівець Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Юрій Чумак, шахрайство такого типу може переслідувати таку мету: стривожена людина зателефонує на вказані телефони, не знаючи про те, що на них встановлений вартісний тариф на вхідні дзвінки, і потім, керована бажанням урятувати свою картку, повідомить шахраям усі свої дані: номер картки, пароль від онлайн-кабінету, CVV-код.
«Пам’ятайте: справжній співробітник банку ніколи не запитає конфіденційні дані картки, тому що це – порушення закону. Для того щоб заблокувати або розблокувати картку, банку не потрібно дізнаватися конфіденційні дані особи за телефоном», – наголосив юрист. І додав: «До речі, може бути й таке, що абоненту телефонуватимуть під виглядом співробітника Пенсійного фонду або якої-небудь іншої організації чи компанії й повідомлять «радісну звістку» про те, що на картку будуть перераховані гроші (надбавка до пенсії, додаткові нарахування, виграш за участь в акції, матеріальна допомога тощо). Тільки для отримання платежу потрібно повідомити секретні реквізити картки. Це теж є стовідсотковим шахрайством! Адже для нарахування будь-яких сум на рахунок відправнику коштів потрібно знати тільки номер картки. Це стосується всіх відправників (включаючи Пенсійний фонд, будь-яку організацію або компанію, магазин, що проводить акцію тощо). Інші дані картки ні в якому разі нікому повідомляти не слід!».
Ваші дії:
1. Не панікувати, не телефонувати на невідомі номери, не повідомляти нікому секретні дані своєї картки!
2. Одразу зателефонувати в банк. Для зв’язку з банком використовуйте ті номери телефонів, які розміщені на офіційному сайті або в мобільному додатку.
3. Не видаляти підозріле СМС, запам’ятати номер телефону, з якого приходили дзвінки з пропозицією повідомити секретні дані картки, та звернутися до поліції.
Читайте також: З вересня змінилися правила щодо кредитів і депозитів