Як отримати компенсацію за зруйновану нерухомість

07.06.2023 10:20 Суспільство

Наприкінці  травня  набув чинності закон, згідно з яким люди, чия нерухомість була зруйнована внаслідок бойових дій, можуть отримати компенсацію. Їм видаватимуть житловий сертифікат, який можна використати для придбання нового житла протягом 5 років.

Закон «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» визначає  перелік тих людей, які можуть отримати  компенсацію за знищене та пошкоджене житло. Також він визначає види, механізм оцінки та прийняття рішення щодо її надання, а також можливості її використання для отримання нового житла. 

Хто може розраховувати на компенсацію

Отримати компенсацію за знищене та пошкоджене майно зможуть:

 –  власники квартир, інших житлових приміщень, приватних, садових та дачних будинків;
 –  замовники будівництва приватних, садових та дачних будинків (фізичні особи);
–  фізичні особи, які здійснили інвестування/фінансування будівництва;
–  члени житлових кооперативів, які викупили житло, але не оформили право власності на нього;
–  спадкоємці вищевказаних осіб.

Також у випадку відновлення спільного майна багатоквартирного будинку право на компенсацію мають ОСББ, управителі, ЖБК.

Що треба робити, щоб отримати компенсацію за зруйновану нерухомість

Подати заяву на компенсацію можна буде через «Дію», ЦНАП, органи соцзахисту або ж нотаріуса.

Особи, чиє житло було зруйноване, отримають житловий сертифікат, який відображатиме суму компенсації, та зможуть його використати для придбання нового житла протягом 5 років.

Для розгляду питань щодо надання компенсації за знищене житло органами місцевого самоврядування зараз створюються спеціальні Комісії  – консультативно-дорадчі органи виконкому сільської, селищної, міської, районної у місті ради, військової або військово-цивільної адміністрації.

У складі Комісії повинно бути не менше 5 осіб, до її роботи також можуть залучатися представники державних органів, органів місцевого самоврядування (ОМС), підприємств, установ, організацій, експерти, оцінювачі, архітектори, представники міжнародних та громадських організацій.

Основні функції і завдання Комісії:
 – розгляд заяв про надання компенсації за знищене майно;
 –  надання консультацій щодо отримання компенсації;
–  встановлення наявності/відсутності підстав для отримання компенсації;
–  перевірка наявних документів та/або інформації;
–  обстеження об’єктів компенсації;
–  допомога в поновленні або отриманні втрачених документів власності на майно;
–  забезпечення підготовки рішень про виплату (або відмова у наданні) компенсації для подальшого затвердження органом місцевого самоврядування;
–  у разі прийняття рішення про надання компенсації, виготовлення за допомогою Реєстру пошкодженого та знищеного майна (РПЗМ) та направлення заявнику житлового сертифіката в електронній та/або паперовій формі тощо.

Рішення Комісії про надання або відмову в наданні компенсації із зазначенням розміру (або обсягу) та способу компенсації вносяться до РПЗМ протягом п’яти робочих днів з дня проведення засідання. ОМС має затвердити рішення Комісії протягом п’яти календарних днів з дня його прийняття. Рішення Комісії може бути оскаржене через звернення до органу місцевого самоврядування, що її створив.

Раніше ми писали також, що у Харківській області працює програма психосоціальної підтримки дітей.

Головні новини Харківська область читайте на нашому сайті.



Автор:
Інна Можейко
Теги: