Харківський аеропорт: як працюють диспетчери (ФОТО)
Раніше диспетчери працювали на трьох різних об'єктах, і тому ускладнювалася координація між ними. А стара вишка мала усього 10 метрів, що не дозволяло повноцінно стежити за всіма елементами аеропорту. Не рідко доводилося спеціально виїздити машиною на його територію . Нині ж нова 45-метрова вишка забезпечує огляд 360 градусів майже на 10 км вдалечінь.
У новому центрі встановлено сучасне устаткування, зокрема автоматизовану систему керування повітряним рухом “Aircon 2100” від провідного іспанського виробника аеронавігаційного обладнання. Автоматична система дозволяє працювати в будь-яких умовах та показує різні параметри повітряного судна. Система безпеки відповідає всім світовим стандартам.
- Робота складна, але на новому обладнанні працювати тепер приємно. Навчаємося постійно, їздимо на курси, то ж наші спеціалісти відповідають усім умовам, - розповідає диспетчер Леонід Дробович.- Диспетчер повинен знати багато чого: роботу радіолокаційної системи, розбиратися в метеоумовах, досконало володіти англійською мовою. Рівень кваліфікації підтверджують відповідні сертифікати. Це повинна бути здорова людина, не тільки фізично, але й розумово.
Диспетчерами працюють не тільки чоловіки, але й жінки. Так, у колективі стражів харківського неба, де 66 чоловік — 11 представниць прекрасної статі. Працюють диспетчери у п'ять змін по 12-13 чоловік.
Візуальний контроль підсилюють також 8-кратні біноклі.
- Вишка дозволяє диспетчерам керувати повітряним рухом грамотно й безпечно, професійно обслуговувати рух усіх літаків, які прилітають та злітають з Харкова. Нова вишка має переваги : огляд, не потрібно бігати до іншого приміщення, - говорить заступник директора управління повітряним рухом Харківського регіонального структурного підрозділу Валентин Сегачов.
Тетяна Василець