У Солоницівській громаді проводять інтерактивні уроки та оновлюють шкільні кабінети
Громади на зв'язкуУ Солоницівській громаді Харківської області придбали доступ до програми AR Book, яка заохочує дітей до вивчення точних наук. Також ТГ залучає різні міжнародні організації, які допомагають оновлювати шкільні кабінети та підтримувати психологічне здоров’я дітей.
Роблять уроки цікавими
Десять шкіл Солоницівської громади продовжують працювати в режимі онлайн. За цей час учителі та діти вже налагодили процес роботи – мають чати в соцмережах та під’єднані до різних платформ. Очільник Солоницівської громади Андрій Литвинов каже, що наразі в громаді працюють над тим, аби діти на «дистанційці» не втрачали мотивації та інтересу до навчання. Так, цьогоріч громада підписала договір із компанією AR Book, щоб покращити якість освіти у школах. Щоб проводити інтерактивні уроки в програмі, вчителі проходять спеціальні навчання.
– Це програма, де вчителі точних наук викладають свої предмети в цікавій формі. Діти у телефоні або планшеті можуть заходити в особистий кабінет та у форматі AR спостерігати за різними дослідами, наприклад, з уроків хімії та фізики, – каже Андрій Литвинов.
А власники VR-шоломів можуть віртуально побувати в кабінеті та «пощупати» всі реактиви і приладдя для дослідів безпечно для свого здоров’я.
– Я в цьому шоломі потрапила на урок хімії, це було дуже цікаво та незвично. Наразі Солоницівська селищна рада разом з благодійним фондом сплатили учням та вчителям, які викладають точні науки, цю програму,– зазначає начальниця відділу освіти, культури, молоді та спорту Солоницівської селищної ради Наталія Плотнік.
Така ініціатива сподобалася не тільки дітям, а й учителям. Наразі в AR Book проводять уроки з хімії, фізики, математики.
– До нас уже зверталися вчителі з української мови та літератури, які також хочуть, щоб їх предмет під’єднали до AR Book. Українські розробники створили програму як міжнародну, щоб її можна було використовувати у різних країнах, – говорить очільник Солоницівської громади Андрій Литвинов.
У програмі поки немає уроків з історії України, української літератури та Захисту України. Освітяни Солоницівської громади вже подали заявку до розробників, аби вони додали ці предмети, – її прийняли, тепер чекають на рішення.
Відкрили «класи безпеки»
Відкривають у Солоницівській громаді й «класи безпеки». Ними предметно опікується спеціалістка з безпеки Наталія Солоха, яка разом з чотирма представниками Харківщини пройшла спеціальні курси у Львові.
– Раніше уроки з мінної та пожежної безпеки ми проводили просто у клубах, школах або у старостатах збирали людей. А тепер ініціювали програму створення «класів безпеки» в усіх освітніх закладах громади, – каже начальниця відділу освіти, культури, молоді та спорту Наталія Плотнік.
Наразі у ТГ працює два «класи безпеки» – у Солоницівських ліцеях № 1 та № 3. Там є обладнання та всі методичні матеріали з правил дорожнього руху
– У «класі безпеки» Солоницівського ліцею № 1 ми наступного року плануємо провести ремонт приміщення. А загалом у всі школи громадою були закуплені матеріали з дорожнього року, пожежної та мінної безпеки, в чому нам допомогли представники Харківського районного управління ДСНС, – розповідає Наталія Плотнік.
Також у Дворічнокутянському та Вільшанському ліцеях уже побував мобільний «клас безпеки» – спільний проєкт Нацполіції та ДСНС за підтримки ЮНІСЕФ. Там рятувальники, медичні працівники та поліцейські пояснюють малечі правила безпечної поведінки під час війни.
Клас безпеки в Солоницівці.
– Нам дуже пощастило, що ми потрапили у першу чергу, і мобільний клас до нас одних з перших приїхав. Нам так сподобалося, що ми вже написали листи, аби він знову до нас приїхав навесні, – ділиться Наталія Плотнік.
Наступного року планують відкрити ще два «класи безпеки» у Пересічанському та Вільшанському ліцеях, оскільки це опорні заклади громади освіти. Також безпечні простори з’являтимуться в дитячих садках.
Залучають допомогу
Наразі Солоницівська громада активно залучає до співпраці міжнародних партнерів та організації. Нещодавно від німецького фонду Солоницівські ліцеї № 1, № 3 та Вільшанський ліцей отримали меблі.
– Благодійна організація «Даруй Добро» звернулася до німецьких донорів, і вони надали нам 52 парти, 104 стільчики та шкільну пересувну дошку. Ці меблі не нові, але дуже якісні та в дуже гарному стані, – каже Наталія Плотнік.
Вона зазначає, що наразі меблі дуже потрібні. Нещодавно до громади звернулися батьки п’ятикласників одного з ліцеїв, аби у кабінет придбали нові парти, бо зі старих діти повиростали.
– Батьки дуже сподіваються, що незабаром діти підуть до школи, й уже хвилюються, що вони виросли з парт. Допомога з Німеччини стала в пригоді. Тепер у класі меблі чекають на п'ятикласників, – говорить начальниця відділу освіти, культури, молоді та спорту селищної ради.
Загалом громада залучає багато допомоги від партнерів. Завдяки плідній співпраці кожен освітній заклад обладнаний генераторами та готовий працювати у разі блекауту. Також ліцеї й дитячі садки отримали багато освітніх матеріалів.
– З Данією ми підписали меморандум про співпрацю. Вони у Солоницівському ліцеї № 3 разом з ГО «Людина в біді» проведуть у частині підвального приміщення ремонт. Там організують безпековий простір, установлять вбиральні, проведуть воду та каналізацію, – каже Андрій Литвинов.
Також у громаді ведуться перемовини з партнерами з Фінляндії, які допоможуть облаштувати медіатеку Солоницівського ліцея № 2.
– Це взагалі єдина в громаді медіатека. Наразі ми вивезли медіатеку зі зруйнованого ліцею до іншого приміщення. Сподіваємось, що фінські партнери допоможуть відремонтувати кімнату, де з часом розміститься медіатека, – говорить Наталія Плотнік.
Також новенькі меблі передали для Інклюзивно-ресурсного центру Солоницівської селищної ради. Допомогу отримали завдяки співпраці з БО «БФ «Майбутнє будуємо разом».
– Для інклюзивно-ресурсного центру нам передали спеціальне обладнання для корекційно-розвиткової роботи з дітками. У центрі займається 35 дітей, – каже Наталія Плотнік.
Для дітей з особливими освітніми потребами центр отримав обладнання та дидактичні матеріали у вигляді комплекту для роботи логопеда, два ноутбуки, принтер, сповивальний столик, холодильник, світловий стіл-пісочницю, сім крісел-мішків для групової роботи, набір Нумікон «Долаємо бар’єри», розроблений для проведення групових занять викладачів з дітьми.
– Діти дуже зраділи кріслам-мішкам, їх у нас було мало. Також у нас є дівчинка з проблемами опорно-рухового апарату, для неї благодійники передали спеціальну учнівську парту, яка зручно фіксує дитину в необхідному положенні, – розповіла Наталія Плотнік.
З дітьми працюють психологи
Особливо важливою є психологічна підтримка дітей, які ростуть під час війни та практично позбавлені спілкування з однолітками. У Солоницівській громаді для цього залучають міжнародних партнерів та власних психологів.
– У нас працює Міжнародний комітет порятунку, який базується у дитячому клубі «Орлятко». Там облаштовано приміщення, де з дітьми проводяться психологічні тренінги. Плюс у нас є дуже гарне шкільне методичне об’єднання вчителів-психологів. Вони багато проводять занять саме з інклюзивними дітками, – зазначає Наталія Плотнік.
Також психологи працюють з дітьми під час занять у гуртках та клубах. У квітні цього року громада відкрила заклади культури, аби малеча могла спілкуватися.
– Дітки дуже багато часу проводять лише з батьками. Тож перші такі зустрічі були дуже важкими, дітей не могли відірвати від батьків, настільки вони боялися. Але зараз усе йде на покращення, адже спілкування з ровесниками дуже важливе, – каже пані Наталія.