У вишах Харківщини впроваджують програму повоєнної трансформації освіти
Про це повідомляє медіа "Слобідський край".
Відбулося засідання відокремленого підрозділу громадської організації «Спілка ректорів закладів вищої освіти України» в Харківській області. У заході взяли участь міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, голова Харківської обласної ради Тетяна Єгорова-Луценко, начальник Харківської обласної військової адміністрації Олег Синєгубов, а також ректори закладів вищої освіти Харківської області.
Сергій Шкарлет наголосив, що під час війни основні зусилля мають бути спрямовані на те, щоб не допустити відпливу абітурієнтів та студентської молоді за кордон.
– Харківський регіон завжди був студентською, освітньою та науковою столицею, з Харківським національним університетом імені Каразіна, який є провідним в Україні і далеко не останній у світі. Ми бачимо, що і харківські, і київські виші виходять на ринок провідних університетів. Але війна ставить нові виклики, і сьогодні кожен університет має бути дотичним до перемоги на кожному своєму кроці: підтримка деокупованих територій, посилення співпраці з громадами, з військовою адміністрацією, – підкреслив міністр.
Тетяна Єгорова-Луценко зазначила, що обласна рада разом з Харківською обласною військовою адміністрацією активно підтримують програми і рішення, що спрямовані на розвиток закладів вищої освіти регіону. Це стосується як і комунальних навчальних закладів, так і всіх вишів Харківської області.
Зараз депутати обласної ради розглядають і підтримують проєкти проведення спільної діяльності навчальних закладів з обласними комунальними підприємствами.
– Для обласної ради дуже важливі питання, пов’язані з подальшою діяльністю навчальних закладів регіону. Час доводить, що освіта і наука – основа національної безпеки держави, її інноваційного розвитку. Тому навіть зараз, у важкі воєнні часи, Харківська обласна рада підтримує і буде надалі підтримувати вищу школу, сприяти розвитку освіти та науки у межах наданих нам повноважень, – наголосила голова Харківської обласної ради.
Наразі Міністерство освіти і науки України вже розробило та 9 грудня презентувало програму великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок», що підготовлена на основних засадах та принципах Плану відновлення України. Пріоритетом у цьому плані є відбудова зруйнованої інфраструктури, що має здійснюватися з урахуванням сучасних технологій безпеки та будівництва.
Стратегічний напрям реформи – це гармонізація українського та європейського освітніх просторів, щоб вітчизняна система освіти відповідала технологічному укладу Industry 4.0.
Як приклад, МОН співпрацює з Міністерством цифрової трансформації задля подальшого впровадження процесу цифровізації. Планують створити сучасну цифрову освітню інфраструктуру та інструментарій, а також запустити цифровий освітній паспорт у смартфоні.
Розробка та реалізація проєктів у межах програми стосується всіх ланок освіти. Конкретні результати у міністерстві очікують отримати до 2032 року.
Нещодавно ми писали про організацію навчання на Харківщині в умовах війни. Зокрема, в закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти тих громад області, які не були в окупації.
Крім того, у школах звільнених громад Куп’янського району відновили дистанційне навчання.